Hogyan válassz jól influenszert?

Néhány ötlet, hogyan válogasd meg a terméked és céged online arcát!

Manapság itthon is nemcsak elterjedt, de sok cégnél kötelezővé vált influenszerekkel együttműködni. Az évek során rengeteg új arc bukkant fel a különböző tartalomgyártó és közösségi média felületen, akik közt érdemes jól választanunk.

Ebben a bejegyzésben arról olvashatsz, hogy sok vállalkozás miért választhat rosszul influenszert és Te hogyan tudod ezt jól csinálni! Ezeket a tippeket mindenkinek ajánlom, de leginkább a kisebb vállalkozásoknak, akik még nem foglalkoztak a témával, vagy most szeretnének lépést tartani.

Az influenszer választásnál ezeket is nézd

Rengetegen csak 1-2 dolgot vesznek figyelembe márkájuk képviselőjének kiválasztása során. De valóban nem fontos, hogy milyen emberrel reklámozunk, csak a követők száma? Mégis, mi alapján kellene meghoznunk ezt a döntést?

A követők helye

Igen, vannak olyan tartalomtípusok, amiket a világ bármely pontján tudják fogyasztani és az adott véleményvezér követőinek többsége nem is beszéli a nyelvünket. Itt nagyon sok kérdést lehetne feltenni, melyek sok ügyvezetőnek/marketingesnek nem jutnak eszébe. Szép számok is jönnek, de ez nekünk elég? Cégünk vagy termékünk melyik országban kerül értékesítésre? Ha csak hazai vásárlókra célzunk, akkor az jó, ha az influenszerünk követőinek 10-20 (vagy kevesebb) százaléka hazai? Esetleg tervezünk külföldi terjeszkedést? Ezért is érdemes megnézni, hogy a többezres követőtáborral rendelkező “jelöltünk” követői geográfiailag hova köthetők.

Mit posztol máshol? 

A véleményvezérek is emberek. Több felületet használhatnak gondolataik, véleményeik megosztására. Vajon mik ezek? Megeshet, hogy választottunk más felületen egyáltalán nem oszt meg olyat, amire büszke lehetne. Sajnos itthon sem ritka, hogy kirekesztő, degradáló gondolatokat nyilvánít ki olyan közösségi média felületen, ahol nem is gondolnánk (Twitter). Ugye Te sem szeretnéd, ha terméked egy olyan ember képviselné, aki gyakran oszt meg olyat, ami a legtöbb embernél kiveri a biztosítékot? Érdemes megnézni, hogy milyen emberrel működünk együtt, mert a brandünk megítélésében sokat fog számítani.

Szimpla keresés

Az előbb említett felsorolás tovább gondolása. Nézzük meg egy egyszerű Google kereséssel, hogy van-e olyan felkapott eset, ahol mondjuk negatív vagy pozitív megítélést kapott. Tovább megyek, esetleg a Gyakori Kérdések nevű oldalon is érdemes körbe nézni, mások mit gondolnak róla. De ide tartozik még a Google Trends is és a Socialblade is. Itt láthatjuk a követők számának alakulását. Van egy nagyobb visszaesés? Vagy növekedés? Ezek mind árulkodó jelek, hogy az emberek mit gondolhatnak róla.

Foglalkozz a kicsikkel is! 

A “szakirodalom” a véleményvezéreket a követők alapján Mega, Makro, Mikro és Nano szegmensbe sorolja. Sokan gondolják úgy, hogy csak a “nagy halakkal” érdemes foglalkozni, akiknek a követőszáma legalább X mennyiség. Úgy gondolom, hogy egy jó marketinges elébe megy a dolgoknak és hajlandó máshogyan gondolkodni, mint a többség. Lehet valakinek 400 Instagram követője, ha azok lojálisak, jobban beleillenek a célcsoportunkba. Ráadásul, ha több helyen ott vagyunk az csak növelheti a brand ismertséget. Hidd el, ha velük is foglalkozol, sokkal jobban fognak becsülni, mint azok, akiket állandóan keresnek.

A legelső ponthoz: Személyesen ismerek olyan tartalomgyártót, akinek (“csak”) a 700-at érinti az Instagram követőinek száma, de azok 95 százaléka Magyar, fiatal. Előnyösebb a kevesebb, de jobban elkülöníthető adatot választani, mint a több, de “szortabbat”. 

Összegzés: Nem feltétlen csak a követők számának nagysága alapján válasszunk influenszert. Érdemes kutatómunkába fogni, megnézni milyen emberrel fogunk együtt dolgozni és azt is megfontolni, hogy a “kicsikre” is gondolni kellene, mert ennek is megvannak az előnyei.

Kép forrása: freepik.com

Ezek a bejegyzések érdekelhetnek