SEO Tippek: Így használd a belső linkelést a keresőoptimalizáláshoz

A belső linkelés a keresőoptimalizálás alapja, mégis sokan használják rosszul. Így tudod jól alkalmazni.

A belső linkelés a helyes keresőoptimalizálás egyik legfontosa lépése. Nemcsak segít a keresőrobotnak eligazodni a weboldaladon, de több hasznos funkciója is van. Biztos vagyok benne, hogy már te is találkoztál vele, esetleg használod is. Ebben a bejegyzésben abban segítek, hogyan is tudod jól használni a belső linkelést, és egy saját példát is megosztok.

 

Mi az a belső linkelés?

 

Egyszerűen annyit jelent, hogy egy oldalt egy másikra linkelünk, belsőleg. Tehát, itt a saját weboldaladról történik a linkelés egy másik oldaladra a weboldaladon belül. Ugyanúgy működik, mint az oldalad tetején található navigációs sáv, ahol a látogató kattinthat a termékeidre, a kapcsolatfelvételre, vagy a blogodat olvashatja. Viszont, belső linkelést az oldalad tartalmába is beteheted.

 

 Mire jó a belső linkelés?

 

Rengeteg haszna van, amikre lehet, nem is gondoltál még és mélyebb, mint egy sima keresőoptimalizálási beállítás.

1. Segít a weboldalad navigációjában.

2. Link erősséget adhatsz le más oldalakra és erősíthetsz olyanokon is, amiknek szeretnél nagyobb hangsúlyt adni.

3. A keresőrobotok könnyebben tudják “átkutatni” a weboldalad, ami egy erős SEO-faktor.

4. Olyan oldalakra is irányíthatod a látogatót, ami nem szerepel a fő navigációs linkek közt. Esetleg nem kap elég hangsúlyt, de szeretnéd, ha a látogató megnézné azt az oldalt.

5. Marketing célja is van.

 

Releváns oldalakra linkelj

 

A Google kereső is egyre okosabb, mint a telefon, amiről ezt a bejegyzést olvasod. Régebben sem volt tanácsos egy aloldalról össze-vissza linkelni egy másikra, de a keresőrobot ma már megtudja különböztetni, hogy az oldalad miről szól. Ezt leginkább az oldalon megjelenő szöveg (és LSI) alapján tudja beazonosítani, illetve a belő linkelés használata útján. Ha a szövegedben szeretnél linket elhelyezni, akkor azt csak úgy csináld, hogy az onnan linkelő téma hasonló / megegyezik a linkelt oldallal. Hogy ne legyen bonyolult, itt egy egyszerű példa:

Tegyük fel, van egy ruhákat árusító webshopod, ahol a férfi ruha kategória oldalra írtál szöveget. Szeretnél belső linkelést elhelyezni. Ilyenkor leginkább a férfi ruházati termékekre kell linkelni. Hiszen, egy férfi ruhának kevés köze van a női, gyerek ruházathoz. Ilyenkor a férfi kiegészítőkre, felsőkre és nadrágokra, esetleg férfi cipőkre linkelnék. A Google is letudja szűrni, hogy ezekkel a linkekkel ellátott oldalak valószínű, hogy férfi ruhákról szólnak.

 

Csak természetes szövegkörnyezetben használd

 

A legtöbb ember nem szereti, ha ok nélkül vezetik. A belső linkelés is lehet zavaró. Biztosan láttad, hogy sok weboldalon a szövegben ilyen linkek szerepelnek, hogy “kattints ide”, “részletek itt” és hasonlók. Ez nemcsak keresőoptimalizálási szempontból rossz, de az olvasónak fogalma sem lesz arról, milyen oldalra fog érkezni, ha rákattint. Az olvasónak természetesnek kell éreznie azt, hogy ez a link hova vezet, az olvasott szöveggel releváns kapcsolatban áll-e. Ismét egy példa:

Ebben a bejegyzésben egy hasznos keresőoptimalizálási tippről olvashatsz, ami a belső linkelésről szól. Igyekszem könnyen érthetően fogalmazni, amit már megszokhattál ebben az online marketinggel foglalkozó blogban.

Igen, nem szabad ilyen sok linket elhelyezni ennyire kevés szövegben, de a példa miatt ezt a szabályt most nem tartottam be. Tehát számít, hogy milyen oldalról linkelsz egy másik releváns oldalra (belső linkelés oldal – SEO kategória oldal és belső linkelés oldal – online marketing blog). A fenti példában a belső linkelés hozzáköthető a keresőoptimalizáláshoz és az online marketinghez is, azaz releváns. Az is számít, hogy a link szövege micsoda.

Ha nagyon profi munkát akarsz végezni, akkor ezek a link szövegek jó, ha keresett kulcsszavak. Sőt, az is SEO-faktor, hogy ezeket a linkeket milyen szavak veszik körül.

 

Saját példa a helyes belső linkelés használatára

 

Nemrég volt alkalmam egy webshopon dolgozni. Ez az online bolt horgász kiegészítőket, saját logós ruhákat és egyedi csalikat, géleket árusít. A versenytársakat megnézve rájöttem, hogy még a nagyobbak sem írtak szöveget a weboldalra. A termékek csak úgy vannak. Első dolgom volt a kategória oldalak szöveggel való feltöltése. Ez a látogatónak is jó, hiszen itt SEO miatt is írtunk pár mondatot, illetve ő is tudja, hogy a megfelelő oldalara érkezett, mire számíthat.

A belső linkelést nem volt nehéz megcsinálni ezekben a szövegekben. A csalikról szóló kategória oldalról linkeltem a gélekre (a gél nem más, mint egy massza, amit a csalira szoktak “kenni”). A férfi ruházati termékekről pedig egy teljesen külön hangsúlyt és oldalt kapó (férfiakra célzott) speciális felsőre, amit a sporthorgászok szoktak hordani. Ezek a linkek oda-vissza működnek és minden kategóriánál megcsináltam. 

Ahogy a fenti példa is mutatja, a belső linkelést csak releváns oldalra tettem. A helyes használatával rengeteget segíthetünk a keresőrobotnak, és látogatóink is természetesen tudnak majd navigálni a weboldalunkon. 

 

 Kép forrása: searchenglineland.com

 

Ezek a bejegyzések érdekelhetnek